Livet på landet

Höstbestyr

Publicerad 2014-08-25 13:54:14 i Allmänt,

Helgens rivning gick bra även fast det inte gick att göra som vi tänkt från början med taket. Nu måste vi beställa grejer innan det kan läggas på plats igen.

Det sista kan vi inte riva förens taket är på plats så för tillfället kan vi inte göra nånting. Lite frustrerande men det är bara att gilla läget.

Jag har sålt massa saker på nätet som vi kan lägga på bygget så förhoppningsvis så kommer vi att komma billigt undan :-) Vi slipper massa saker plus att vi tjänar pengar på det och någon annan kan ha nytta av grejerna. Jag har verkligen börjat gilla secondhand, både att köpa och att sälja.

Jag har sålt en del av Yasmines gamla kläder, kusinerna har fått en hel del och det sista ska vi lämna till insamling till boende på Kulthammar i helgen. Det känns ju onödigt att ha kvar hennes tjejkläder nu när de ändå inte kommer till användning.
Det hör väl hösten till att göra ordentliga utrensningar. Nu kan man tom komma in i förrådet utan att snubbla över tusen grejer. Eller för tillfället är det fortfarande lite kaos där men bara vi får iväg de sista grejerna och jag kan ställa allt på plats igen så kommer det att bli fint där inne :-)
Allt tar ju liiite längre tid när man har en liten som kräver uppmärksamhet...
Fast vad gör det när man är så här söt♡




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela