Livet på landet

Helgjobb

Publicerad 2012-06-29 18:30:35 i Allmänt,

Äntligen fredag igen!
I helgen blir det trädgårdsjobb så jag hoppas på bra väder så man kan få lite färg på sin bleka lekamen.
Just nu ligger 10 kubik matjord på baksidan som ska spridas ut och sen ska det sås gräsmatta. Måste försöka hitta på nåt sätt att hängna in det så inte hundarna springer och förstör grässådden.
Vi ska olja in slipers och gräva ner dem. Sen ska vi på Karl Hedin och hämta plintar och lite virke till trädäcket. Vi var dit idag och fick en offert och det var ett helt ok pris, lägre än vi räknat med.
Sånna här gånger är det skönt att ha ett huskonto=)
 
Ikväll blir det en lugn skön kväll med filmmys. Har kvar en film från Lovefilm som vi ska kolla på, en rysare tror den hete The sign. Hoppas att den är bra och att jag lyckas hålla mig vaken hela filmen, de är inte allt för vanligt nu för tiden.
Efter den här veckan på jobbet så är jag glad att jag orkar hålla ögonen uppe efter nio på kvällarna. Bara två veckor kvar nu sen väntar sex veckors underbar semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela