Livet på landet

Jag älskar

Publicerad 2012-12-16 09:13:33 i Allmänt,

Tänk vad mysigt det är att få tassa upp på morgonen medans det fortfarande är mörkt ute och att få tända granen och några levande ljus och bara sitta och njuta av vad underbart livet är.
Jag älskar julens alla dofter av pepparkakor, gran, hyacinter och apelsin nejlikor!
Den här tiden på året är den absolut bästa på hela året enligt mig.
 
Det finns en del negativa människor som klagar på att julen är överdriven och bara handlar om konsumtion och det ska stressas och allt är så jobbigt. Jag förstår inte varför vissa ska hitta något negativt i allt. Är det inte bättre om alla bara gör som de själva vill och inte bryr sig om vad andra gör? 
 
Själv ska jag fira jul med min familj och släkt här hemma hos oss.
Jag älskar att göra julgodis, laga julmat, julpynta, lyssna på julmusik och handla julklappar. Jag känner ingen stress inför julen, bara glädje och lycka.
Jag älskar att få se lyckan i någons, speciellt Yasmines, ögon när de öppnar den perfekta julklappen som man lyckats hitta.
Jag älskar att ha familjen samlad och att få träffas och äta gott tillsammans.
Jag älskar att det är massor med vit härlig snö ute.
Jag älskar att jag har en familj som jag kan dela allt detta med.
 
Jag lider med de människor som inte har möjlighet at få fira julen på det sätt de själva vill. De som är hemlösa, barn med alkoholiserade/drogberoende föräldrar, de som får sitta ensamma på julafton, mot sin vilja.
Jag önskar att det gjordes mer för att människor inte skulle behöva ha det så. Inte bara på julaftonen utan alla dagar på året.
Förra året samlade vi in leksaker på jobbet som kvinnojouren Viljan gav till familjer i kommunen som inte själva har råd att köpa julklappar till barnen. Det känns bra att kunna bidra med något för att kunna göra ett barn i ens närhet lycklig.
Året innan fick de som ville skänka sin merförsäljning för december månad till Majblomma.
I år har vi ingen insamling genom jobbet och det är synd tycker jag=(
 
Jag är månadsgivare till Unicef och WSPA men känner även att jag vill göra något för de barn i vår kommun som behöver hjälp. Jag ska undersöka vart man kan vända sig för att hjälpa.
 
Julen är till för de små! Alla barn förtjänar en lycklig jul!
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-12-16 18:13:45

Håller helt med dig! Julen är den bästa tiden på året och allt som du skrev är det som gör julen så underbar.
Det är jättebra när man har möjlighet att ge lite extra i jultider, till de som inte är lika lyckligt lottade. Synd att ni inte har något på jobbet i år.

Svar: Ja jag tycker det är jättesynd att vi inte har något genom jobbet i år. Har försökt hitta någon organisation i Ljusdal som gör något extra för barnfamiljer i jultider men inte hittat någon än =(
Nette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela