Livet på landet

Fredag

Publicerad 2011-03-18 19:26:29 i Allmänt,

Nu har jag tagit tag i det här med viktminskningen igen, kallar det inte bantning eftersom det absolut inte känns som någon bantning med tanke på att jag äter massor av god mat=)
Förra veckan gick jag ned 1,3kg och idag när jag vägde mig hade jag gått ner 0,7kg till.
2 kg på mindre än 2 veckor är inte så dumt med tanke på att jag känner mig mätt hela tiden och äter massa gott, det är bara kolhydraterna som jag dragit ner på och de klarar jag mig rätt så bra utan.

Nu hoppas jag att jag kommer att nå mitt mål på -10kg tills vi åker utomlands i maj.
Längtar efter att kläderna som vi beställde ska komma. De borde komma till veckan.

Yasmine var med mormor och H-O till Hudik idag och handlade lite kläder.
Hon fick bla ett par skor som hon har sprungit omkring med inne hela kvällen=)
Jag har sån tur som har sånna underbara föräldrar som alltid ställer upp♥ Det är tyvärr inte alla som har den turen...



Jag blev så glad ikväll när jag skulle laga mat när jag kom på att jag hade en burk med torkade kantareller som jag fått av Emma. Äntligen kunde jag göra kantarellsås, det var länge sen sist. Det är så jäkla gott!!!

Imorgon blir det 40-årskalas i Stömne för en arbetskamrat. Det kommer nog att bli jättekul. Extra roligt att min Frida äntligen kommer hem så jag får träffa henne=)

Just nu känner jag mig inte så peppad men imorgon känns det nog bättre.

Blev jätteyr när jag kom hem från jobbet idag och måsta lägga mig på soffan och vila. Där somnade jag i nästan 2 timmar, inte likt mig.
Jag tycker inte om att ta en tupplur för när jag vaknar så känner jag mig bakis, illamående, ont i huvudet och yr=(
Hoppas att det inte är nån sjuka på G igen...
Skönt att det är lördag imorgon så man kan sova ut på morgonen, det har blivit många tidiga mornar den här veckan.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och slappa framför TV och ladda batterierna tills imorgon.

Ha en trevlig kväll allihop!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2011-03-20 20:42:04

Attans vad kul vi hade igår! Var så kul att träffa dej med!!! Blir ju alltid roligt då ju =) Hoppas det inte tar så lång tid tills nästa gång bara..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela