Livet på landet

Frukost

Publicerad 2009-01-20 11:14:09 i Allmänt,

Vi är hemma idag också så nu sitter vi o äter frukost o myser framför tvn. Skönt o få ligga o dra sig lite.



Vi tittar på Dora, ett av Yasmines favorit program, det har det varit sen hon började titta på TV. Är väl inte direkt min favorit men barnen lär sig jättemycket av det. Tex är det nog mycket därifrån som Yasmine har lärt sig att räkna o prata på engelska. En gång när hon var nyss fyllda två år o vi var på affären så hörde vi henne stå  o räkna skor på en hylla, hon räknade till 12st, vi bara stod o gapade. Vi hade knappt hört henne räkna över huvud taget o så står hon där o räknar till 12 helt perfekt.





Här är Josefin på sitt favorit ställe, på stolarna under matsalsbordet.
Igår kväll bet hon mig i fingret så nu har jag två små jack där, ser ut som jag blivit biten av en vampyr. Hon brukar ligga o bita i mina ringar o så råkade hon bita utanför, jäklar vad ont det gjorde. Skrämde väl livet ur stackarn när jag skrek o viftade med handen...

Gud vad tråkigt väder det är idag, plus grader o blåsigt, suck. Nu kommer snön o smälta bort igen så det blir slaskigt o isigt. Har mycket hellre 15-20 minus grader än slask väder. Blir så fult o mörkt o man kan inte göra nånting ute.

Nu ska jag o Yasmine ta ett bubbelbad. Har inte så mycket o skriva om idag när man bara ligger inne o är sjuk.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-01-20 14:33:28

Sköt om er mina sötnosar.

Puss och Kram från mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela