Livet på landet

Alla hjärtansdag

Publicerad 2009-02-14 15:46:19 i Allmänt,

Nu har vi nyss kommit in efter en liten skoter tur i det underbara vädret. Vi var över till Carl o Birgitta o hälsade på så Yasmine o Carl fick leka. Sen hade vi tänkte åkt en sväng till men jag fick soppatorsk i Yasmines skoter, som tur var hade Mats en skvätt bensin så vi tog oss iaf hem. Hoppas det är fint väder imorgon också så kan vi ta en tur då istället.

Snart kommer Oscar o Victor hit, de ska sova över i natt. Jag o Yasmine var in på köpingen o handlade tidigare idag. Hon har besämt att de ska äta pannkakor med sylt o grädde, så vi har handlat det o lite gottis tills ikväll. Hon köpte 3 st kinderägg för sina egna pengar som de ska ha när de myser ikväll=)
Jag o Andreas tänkte laga trerätters, blir en halluomisallad m vitlöksbröd till förrätt, rostbiff o potatisgratäng med lite goda tillbehör till varmrätt o en vitchoklad pannacotta till efterrätt, Till det har jag köpt en flaska rött vin.
Jag har förberett pannacottan o stoppat in den i frysen så jag hoppas den hinner bli klar, stod i receptet att den skulle stå i frysen över natten men jag håller tummarna att det går ändå. Efterrätten har jag gjort till oss alla fem, hoppas barnen tycker om den=)
Ni får recepten imorgon.

Imorse fick jag o Yasmine Alla hjätansdag presenter av älskling. Yasmine fick en gossenalle o ett fint halsband o jag fick ett jättegulligt halsband med ett hjärta. Andreas ska få sina presenter ikväll. Har gjort ett eget Alla hjärtansdag kort med olika "biljetter" som han kan lösa in, t.ex frukost på sängen, sovmorgon, massage sen köpte jag en flaska whiskey, hoppas det är nån sort han tycker om, provade en ny.

Nu ska jag börja förbereda middagen.

Ha en bra Alla hjärtansdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela