Livet på landet

Kräklukt

Publicerad 2011-11-22 21:24:35 i Allmänt,

Idag har jag och Yasmine varit på Dollar och fyllt på med lite nytt julpynt. Det blev lite ljus, tomtar, julpapper och annat juligt kuligt.

När vi kom hem så gjorde vi en storstädning på hennes rum och rensade ut saker som hon inte använder längre. Det gick riktigt fort när vi hjälptes åt hela familjen. Stampe var också med men han försökte mest bara äta upp alla grejer=)

Jag brukar alltid göra en storstädning inför julen då jag dammar allt och rensar ur garerober, skåp och lådor. Det känns så berfriande att få rensa bort massa skit!
I år tänkte jag dela upp det och ta ett rum i taget istället för att man ska slita ihjäl sig och ta hela huset på en gång.
Yasmines rum och badrummet är redan avklarat och till helgen tänkte jag att vi skulle ta köket sen är det värsta gjort.

Igår när vi kom hem så tyckte vi att det luktade kräkas inne på kontoret så vi gick omkring och sniffade vart lukten kunde komma ifrån. Till slut kom vi fram till att det nog var en kartong som luktade så vi tog ut den, men lukten satt ändå kvar. Jag skurade hela rummet men ändå så luktade det fortfarande imorse.

Ikväll när jag kom hem så fortsatte jag att sniffa runt därinne och till slut hittade jag vad lukten kom ifrån. I en avskuren petflaska hade Yasmine gjort en "röra" av mjöl och vatten som hade stått och surnat och det både såg ut och luktade spya, blä!
Nu är iaf lukten äntligen borta=)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-11-23 22:43:04

Hahaha!!1 Ja, det kan ju behövas rensas bland lillfrökens leksaker, så hon får plats med alla nya ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela