Livet på landet

Söndag

Publicerad 2010-11-28 15:40:47 i Allmänt,

Vilket underbart väder det har varit idag! Snön har fallit så vackert. Tyvärr slutade det snö nu men jag hoppas det börjar snart igen.

Yasmine är kvar hos mommen och H-O, de skulle gå en sväng på julskyltningen och kolla på tomtar och annat skoj. Får se om jag åker in en sväng jag också. Känns rätt så mysigt att ligga i soffan framför kaminen och kolla på TV och ta det lugnt, för en gångs skull.



Vi har varit ute och skottat snö och städat upp i pannrummet plus att vi har burit i massor av ved så det ska räcka under veckan. Det är så tråkigt att behöva gå ut i mörkret och hämta ved när man kommer hem efter jobbet.
Nu hoppas vi att skorstenen och svärfar kommer till veckan så vi kan få i gång lite golvvärme.

Igår knäppte jag julkort på Yasmine och jag har nyss varit in på proprint och gjort en beställning som borde komma till veckan. En till sak att bocka av på att-göra-listan inför jul=)

Det gäller att passa på och få saker gjorda nu för nästa helg ska vi iväg på utbildning med jobbet och blir borta hela helgen=( Jag känner verkligen inte för att åka, jag har betydligt bättre saker jag skulle kunna göra en helg. Blir säkert kul att träffa personal från andra funktioner inom DHL men det hade ju varit trevligare om det var en riktig kickoff...
Istället blir det jobb i 12 dagar i sträck nu när man inte har helgen att vila upp sig på, 2 av dem utan lön...
Får hoppas att jag ändrar mig när jag kommer dit och att det kommer vara kul, jag har ju iaf Malin med mig som tur är=)


Yasmine har knäppt kort på vårt pepparkakshus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela