Livet på landet

Tapetsera

Publicerad 2010-11-18 07:48:55 i Allmänt,

Kvällspass ikväll så jag slutar 18, skönt med lite sovmorgon ibland fast tråkigt att det är kolsvart ute när man kommer hem.

Igår var vi och hämtade tapeter och köpte gipsskivor så vi kan göra klart i gästrummet, som antagligen inte kommer vara nåt gästrum nå längre.
Får se om Andreas drar igång ikväll och sätter gips, annars tar vi det i helgen.
Jag tror och hoppas att det kommer bli bra. Lite nervöst att tapetsera på längden bara men vi får hjälpas åt så ska det nog fixa sig. Pappa kommer säkert också och hjälper till.

När vi är klara i gästrummet så ska vi försöka börja i vårt sovrum.
Där ska det också sättas gips på en väg och sen ska det målas, tapetseras, slipas och målas golv, sätta nytt tak och bygga en walk in closet. Vi får ta det lite eftersom, om jag klarar av det;-) När jag påbörjat något så vill jag ha det klart på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela