Livet på landet

Busy saturday

Publicerad 2010-11-20 19:11:23 i Allmänt,

Idag har det varit fullt upp hela dagen.
Började med att åka in på köpingen och handla sen hem och spackla väggen som Andreas hade satt upp, tyvärr hann vi inte tapetsera idag eftersom spaklet inte hade torkat så det får vi ta imorgon.
Sen började jag frosta av frysen, väldigt välbehövligt. Mitt i alltihop kom goa Sigge och hälsade på så vi satt och pratade ett tag. Sen var det bara att snabbt slänga sig i duschen och dra vidare till Matthias och Linda för lite födelsedagsfika.

Nu har vi ganska nyligen kommit hem och älsklingen har lagat mat medans jag har plockat in all mat i frysen igen.

Nu har man äntligen fått sätta sig ner en stund medans vi väntar på att maten ska bli klar. Pepparstek och potatisgratäng blir det i kväll=)

Jag har hällt upp ett glas vin, får se hur det kommer att gå att dricka vin utan att röka. Jag brukar alltid bli så grymt röksugen bara jag tagit nån klunk.
Än så länge går det bra och jag har druckit ett halvt glas=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela