Livet på landet

Helgen

Publicerad 2010-03-29 15:13:13 i Allmänt,

Vilket pissväder det har varit hela helgen. Lite tråkigt men samtidigt så får man lite gjort, eller rättare sagt det var tänkt att vi skulle få massor av saker gjorda men det gick sådär med det.
Planen var att vi skulle storstäda o göra påskfint inne, städa garaget o kanske även förrådet, åka till Bollnäs o handla skor o lite annat smått o gott.

Städningen blev det inte så mycket av men därmot var vi till Järvsö på klädbytar dag o hittade ett linne o en bolero till Yasmine. Gud vad med folk o vad rörigt det var där. Jag förstår inte de som kommer med proppfulla IKEA påsar med kläder. Själv brukar jag bara hitta nåt enstaka plagg, om jag har tur. Den här gången var det Yasmine som hittad kläderna själv. Hon hittade några kjolar också men då sa både jag o Andreas stopp, blommig i rött o grönt, nej skulle inte tro det då.

Efter Järvsö gick resan vidare mot Bollnäs. Det var faktiskt första gången som jag var inne i stan o shoppade. Tur att Andreas har lite koll annars hade jag inte hittat överhuvudtaget. Vårt mål var skoaffären Diechman(stavning?!?). Hade hört från Linda H att de skulle ha fina o billiga skor där o det stämde verkligen.
Hittade två par skor till Yasmine. Ett par låga joggingskor o ett par lite högre streetskor, skitsnygga. Jag hittade ett par inne tofflor o som vanligt så hittade inte Andreas nåt som dög=P
308kr blev det för alla 3 paren, som hittat. Dit ska jag åka fler gånger.

Blev en fika o sen en sväng på Lidl, Rusta o Jysk också.
Var första gången jag var på Lidl o handlade o jag blev INTE imponerad. Tycker inte priserna var så mycket lägre än på vanliga affärer men det värsta var den überotrevliga tjejen som jobbade där...
Självklart så blev ju Yasmine super kissnödig precis när vi kommit in i affären. Jag bad henne försöka hålla sig ett litet tag men det gick inte längre. Jag hittade en tjej, den überotrevliga, o frågade henne lite snällt om de hade en toalett som vi kunde låna eftersom min dotter höll på o kissa på sig, ett surt NEJ var det enda svaret jag fick sen började hon att gå därifrån. Men det är ju till ett barn o hon håller på o kissa på sig försökte jag. Nej de hade ingen kundtoa vi fick gå över vägen till Preem macken isf sen sprang hon iväg!!!

Kan lova att jag höll på o koka över av ilska. Okej om det är en vuxen som kan hålla sig men ett barn måste man väl kunna låna ut toan till. J-la skitställe dit ska jag inte gå igen!!
Det slutade med att jag o Yasmine fick springa ut till macken medans Andreas betalade. Egentligen skulle vi bara ha lämnat vagnen o gått därifrån allihop!!!

På lördagkväll blev det utgång, även fast jag hade planerat en lugn hemmakväll men jag kunde ju inte säga nej nu när Frida äntligen var hemma=)
Det var jag Frida o Carina som var ut. Vi satt hos Frida innan o pratade skit, åt ost o kex o drack.
Blev både en sväng på Statt o Järnvägs. Det var kul men som vanligt hade jag roligast på förfesten. Tror jag börjar bli för gammal för att gå ut...

Söndagen var jag oförskämt pigg även fast det blev lite väl mycket att dricka på lördagen... Jag ska hålla mig till mitt vin o inte hålla på o dricka drinkar o shots, det brukar aldrig sluta bra;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela