Livet på landet

Städa o fixa

Publicerad 2009-05-06 18:06:43 i Allmänt,

Idag har Yasmine haft med sig två kompisar hem från dagis. De hann leka i ca en timme innan de åkte hem o på den tiden så har de lyckats dra ut så gott som varenda leksak hon har. Så jag vet ju vad jag ska göra ikväll. I vanliga fall brukar hon få städa sitt rum själv, för det mesta, men om hon har haft kompisar här som också har hjälpt till o stöka till så brukar jag röja upp. Det tar faktiskt inte speciellt lång tid o städa där inne, för även fast hon har mycket saker så har hon så pass många backar o lådor o lägga grejerna i så det är relativt lättstädat.

Nu ska jag gå ut i hundgården o spika fast en matta som hundarna har o ligga på. Både igår o idag när jag kommit hem så har Loke släpat ut den o försökt tugga sönder den. Dessutom hade han lyckats komma åt en bit av isoleringen i hundkojan o hade tuggat sönder den. Jag blir tokig på den där hunden han ska tugga sönder allt som är mjukt så fort man lämnar honom.  Hade jag bara haft honom så hade han fått varit utan matta o ligga på men jag tycker synd om Freja att hon ska behöva bli lidande för hans dumheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela