Livet på landet

En lugn dag

Publicerad 2009-03-22 19:34:00 i Allmänt,

Idag har varit en lugn dag, vi har inte haft så mycket för oss. Vi låg o drog oss till halv tio i morse innan vi klev upp o åt frukost. Sen låg vi o slappade framför TV:n ett tag.



Fler som var trött.

Mitt på dagen bestämde vi att vi skulle gå ut o försöka röja upp i förrådet men när vi kom in där tappade vi suget helt. Hade inte nån ork o börja riva där, vi får ta det en annan dag. Som det är nu tar man sig knappt in, det är grejer överallt. Bara vi orkar ska vi gå igenom allt o se vad man kan slänga eller sälja.


Yasmine i sitt klätterträd, en stor enbuske.


Det blev lite tokigt imorse när Yasmine skulle klä på sig...

Vi tog en skoter tur istället när det inte blev nån förrådsstädning.
Jag o Yasmine på hennes skoter o Andreas på sin. När vi skulle åka över en stor snövall så tippade jag o Yasmine med skotern. Det gick bra men Yasmine blev lite rädd så när vi skulle över den på vägen tillbaka så hoppade hon av medans jag körde/lyfte över skotern=)

Nu ikväll har vi varit hos pappa o ätit Nachos. Det var smarrigt. Är kul o bli bjuden på mat så slipper man stå o laga själv=)

Yasmine o Andreas har just kommit upp ur badet så nu ska jag ta o natta henne. 

Kommentarer

Postat av: AKP

Publicerad 2009-03-24 12:36:03

Japp du har alldeles rätt =)

Jo de är lite jobbigt att väga allt. Fast det mesta står ju redan på förpackningarna osv. Så jag försöker göra det så enkelt som möjligt.

Sen gör jag egna recept för att underlätta för framtiden. Har man räknat en gång behöver man ju inte göra det igen =)



Ja, den här j-la vikten är en ständig kamp verkligen.



TACK =)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-24 16:36:35

Det ska va väääldigt god mat om jag ska komma och putsa fönster... Men det är klart, är man flera så är det ju roligare...



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela