Livet på landet

Bakning o midsommarplaner

Publicerad 2009-06-14 18:51:55 i Allmänt,

Regn o blåsväder ute idag igen=(
Jag o Yasmine bestämde oss för att baka lite bröd imorse. Det blev två olika sorters matbröd, tekakor o ett eget komponerat bröd.
Yasmine rullade, plattade o naggade tekakor så det stog härliga till. Men när vi skulle baka ut den andra degen hade hon tröttnat så det fick jag göra själv=)



En liten bagare


Så här fina blev tekakorna när de var klara.

Nygräddat bröd med smör som smälter är bland det godaste man kan äta, mums.

På eftermiddan var vi över till Micke o Gumman o planerade inför midsommar.
Vi ska vara hos dem o grilla o äta massa annat gott. Jag hittade en tårta i Buffé som verkade supersmarrig som vi ska ha till efterrätt. 
Synd att vädret inte ser ut att bli det bästa, det är ju alltid roligare med sol när man ska dansa kring midsommarstången o leka lekar men i glada vänners lag har man alltid trevligt ändå=)
På förmiddan ska vi till mamma en sväng o äta sill o pärer. Fast ingen i våran familj äter sill så det får väl bli korv eller nåt annat för oss;)

Nu ligger vi proppmätta i soffan efter en nachomiddag=)
Blev väldigt mycket mat o äta i det här inlägget ser jag=D men så blir det när man inte har nåt bättre för sig.

Nu kommer Emma bäst o prata lite med henne.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-06-14 18:54:33

Nybakt bröd är verkligen bland det bästa som finns, om en vecka får jag äta det å.. =P HAHA!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela