Livet på landet

Melon trubbel

Publicerad 2009-06-18 15:20:52 i Allmänt,

Har gjort några tappra försök att fylla en vattenmelon med sprit men det har inte funkat nåt vidare.
Jag gjorde ett hål o stoppade i en tratt som jag fyllde med sprit. Jag ställde in den i kylskåpet o när jag kollade hur det hade gått efter nån timme så hade all sprit runnit på sidan av melonen ut i kylskåpet=(
Sen lyckades jag dessutom hälla sprit över hela mig o halva köket.
Imorse när jag kollade så hade spriten runnit på sidan igen!!! Skitgrejer.
När jag kommer hem så ska jag mixa melonen med sprit istället o ställa in den i frysen över natten o hoppas att det blir nåt sorbé liknande som man kan göra drinkar av.
Wish me luck!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-18 15:45:38

Det där med melon har jag hört talas om att det ska vara smarrigt. Trist om det inte funkar. Hade du i jättemkt sprit? Eller var det hål i melonen?



Hur som helst lät ju sorbé supersmarrigt! Lycka till =) Och trevlig midsommar



Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela