Livet på landet

Pissdag!!!

Publicerad 2009-02-09 15:58:56 i Allmänt,

Fy fan vilken pissig dag jag har haft idag.

Först imorse hade jag tänkt tagit en sovmorgon efter som jag skulle jobba 11-19 ikväll. När klockan var kvart över åtta så ringer de från dagis o berättar att de ska iväg o bada o åker från dagis kl 9. Jag visste redan att de skulle åka o bada men inte att de skulle iväg så tidigt. Vi hade precis gått upp ur sängen så det var bara o tok stressa o försöka få i Yasmine lite frukost o klä på oss. Som tur var var hon väldigt sammarbetsvillig så allt flöt på bra o vi var klara vid kvart i nio. Men sen var det ju det här med snön som jag var så glad åt igår...det är jag inte idag kan jag säga.
Det var meningen att PJ skulle komma o ploga vägen kl 6 imorse men han hade fått punka på traktorn o kunde inte komma så det låg ca 2dm snö på vägen. Andreas hade ringt o förvarnat mig o sagt åt mig o ta med en spade för när man skulle köra ut på storavägen så var det en plogkant på minst 4 dm.

Så kvart i nio lämnar vi gården o även fast det var lite slirigt så gick det riktigt bra o ta sig fram, tills vi skulle ta oss ut på storavägen. Jag fartar på o ska precis köra ut, då kommer det en biljävel så jag får stanna o sen sitter jag fast. Försökte backa o köra framåt några gånger men tog mig inte ut, så då fick jag gå ut o skotta ca 10 ton snö kändes det som men till slut tog jag mig loss o vi lyckas ta oss till dagis i tid. Lämnar av Yasmine o åker hem igen.

Kommer hem o börjar göra mig iordning men känner mig inte riktigt pigg, hade mått dåligt till o från hela morgonen men trodde det berodde på att vi fått stressa så mycket. Tänker att det blir säkert bättre bara jag får i mig lite frukost. Lyckas få i mig en macka o en halv kiwi sen är det stopp. Mår halv illa o känner mig snurrig i magen, faan jag kan inte vara sjuk igen måste försöka åka o jobba ändå. Lyckas hålla mig kvar på jobbet tills halv tre sen orkar jag inge längre o måste åka hem.
Hämtar Yasmine på dagis o åker hemåt. Lyckas ta mig en bra bit efter vår oplogade väg ända tills vägen svänger o jag ska upp för backen till vårt hus, då får jag sladd o håller på o köra i diket, lyckas backa lite o tar sats för o köra upp för backen men jag rör mig inte ur fläcken. Ut o skotta igen, precis vad man vill göra när det känns som att man ska spy o skita på sig vilken minut som helst. Föröker sanda också men jag sitter fast, känner att jag inte orkar nå mer så jag lämnar bilen där. Det värsta är att den blockerar vägen för grannen så de tar sig varken in eller ut. Jag ringde o pratade med dem o som tur var skulle de inte åka nåt just nu, förhoppningsvis får vi loss bilen när Andreas kommer hem.

Så har min dag varit än så länge. Hoppas ni har en bra dag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-09 18:56:19

Köp en trisslott!! Och så får du se till att pigga på dej!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-09 22:29:52

=( jobbigt.. nu får det bli sommar snart!



Hmmm så du har börjat må illa på mornarna, beror det på nåt särskilt tror du ;) Inget du vill berätta?

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-10 10:25:39

Härligt!! Visst är det underbart när man har oddsen på sin sida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela