Livet på landet

Muffins o bull bak

Publicerad 2009-02-26 20:56:04 i Allmänt,

Ikväll har vi bakat matmuffins o pizzabullar som vi ska ha med oss när vi åker till Umeå.




Yasmine blandar deg.

Som vanligt är jag ju tidsoptimist o tänkte att det går väl fort o svänga ihop några muffins o bullar, yeah right. Jag har hållt på sen jag kom hem tills nu. Det jobbigaste när man bakar är all disk o degkladd, blä. Men de blev goda iaf o det är ju huvudsaken=)

Jag gjorde några matmuffins med skinka ost o basilika o några med skinka, ost, fetaost, soltorkadetomater o timjan.

Pizzabullarna gjorde jag halva satsen enligt receptet o på den andra halva bredde jag pesto, strödde över skinka, ost, fetaost o soltorkadetomater, mumsigt.


Pizzabullarna

Nu sitter jag bara o väntar på att de ska svalna så jag kan frysa in dem. Sen ska jag gå upp o lägga mig o kolla på TV.

God natt på er.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela