Livet på landet

Gnälliga ungar

Publicerad 2009-02-05 19:04:00 i Allmänt,

Läste i Emmas blogg att hon hade skrivit att Victor var gnällig. Känner precis igen mig.
Vissa dagar känns det som att Yasmine försöker göra allt för att driva mig till vansinne. Det spelar ingen roll hur mycket tålamod man har för om man ignorerar henne så blir hon tio gånger värre o skriker o gnäller så man blir tokig. För det mesta ska det bara gnällas för gnällandets skull.
Idag var en sån dag. Började när vi klev ur bilen o hon vägrade ta med sig sina grejer, då måsta hon stå o grina o gnälla i 10 min. Efter ett tag övergick gnällandet från att hon inte orkade bära grejerna (var ett par handdskar) till att hon fröööös. Ja vad konstig tyckte jag när du står här o gnäller istället för o hämta handdskarna så vi kan gå in. När vi till slut tagit oss in så var alla elaka på henne, Loke trampade på henne, jag slog henne o katten klöste henne, fast grejen var att ingen av oss ens var i närheten av henne.... Sen måsta det gnällas lite till innan hon fick av sig kläderna. De är söta de små liven fast ibland skulle man vilja ha en snickarboa o låsa in dem i=)
Det är den där kritiska timmen från att man hämtat på dagis tills man får sätta sig o äta som brukar vara värst. Bara man fått i sig lite mat så brukar alla bli glada igen.
Sen spelar det ingen roll hur bråkiga de varit under dagen för när man går in o stoppar om dem när de har somnat o de ligger där så sött o snusar så är allt bråk o gnäll som bortblåst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela