Livet på landet

Livmoder inflammation

Publicerad 2009-08-17 12:03:42 i Allmänt,

Nu har jag varit till veterinären med Freja o hon hade får en livmoder inflammation.

De röntgade buken o såg att livmodern var svullen så hon har fått penicillin o även en annan spruta som förhoppningsvis kan få inflammationen att gå tillbaka. Vi ska tillbaka imorgon för en andra spruta sen är det bara att avvakta o se om det funkar. Har det inte blivit bättre till slutet av veckan måste de operera...

Jag håller tummarna o hoppas att det ska funka.

Hon är inte lika häsig idag men hon mår absolut inte bra så jag har stannat hemma från jobbet för jag vågar inte lämna henne ensam.
Jag ska försöka få nån hundvakt till henne imorgon eller om hon ev kan följa med pappa på jobbet.
Känns lite dumt att "sjukskriva" sig första dagen efter semestern men idag hade jag inget val.
Har kollat försäkringen utifall att det blir operation o om jag räknat rätt blir det ca 4500kr vi får betala själva. Tur i oturen att vi har vår resekassa att ta från. Blir ingen resa den närmsta tiden men huvudsaken är att Freja blir bättre.

Yasmine har varit på dagis några timmar idag o jag ska strax åka o hämta henne.

Känns som jag skulle behöva vila lite för det har inte blivit mycket sömn inatt. Hoppas Yasmine också är trött så vi kan ligga o kolla på en film ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela