Livet på landet

Sovrummet

Publicerad 2014-05-04 21:16:26 i Allmänt,

Har haft extra energi idag så jag har passat på att fixat i sovrummet.
Fönstren är putsade och jag har sytt nya gardiner och överdrag till en stolsdyna. Även huvudänden på sängen har klätts om.


Blommigt i olika mönster är kanske inte så snyggt men jag är så kass på att bädda sängen:-) Ser nog snyggare ut när jag lägger på överkastet.

Även bebbens säng har fixats till med en sänghimmel.


Har gruvat mig för att putsa fönstren och byta gardiner men om man hjälps åt och tar ett rum i taget så ordnar det sig nog. Hoppas att jag får fortsätta känna mig så pass pigg som jag gjort de senaste dagarna så ska det gå bra. Jag måste bara lära mig att ta det lugnt och låta det ta den tid det tar, jag kan inte köra på i 100 som jag brukar göra.

Gungstolen blev bättre än jag trodde när den hade torkat. Det låter som Andreas fått igång målarsprutan nu, han skulle måla den en sista gång sen ska den slipas lite så den ser lite sliten ut. Det blir nog bra när det är klart iaf:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela