Livet på landet

Smördegsinbakad fläskfile

Publicerad 2014-01-19 08:53:59 i Allmänt,

Vi åt så himla god middag igår så jag måste dela med mig av receptet.

Salta och peppra en hel fläskfile och bryn den runt om i en stekpanna.
Rulla ut ett ark smördeg och bred på ca en ask vitlök och örter färskost, bred inte ut på kanterna.
Riv ost och strö över färskosten.
Lägg salami runt fläskfilen och lägg den mitt på smördegsarket och rulla in den. Se till att försluta kanterna väl och lägg den i en form med skarven ner.
Pensla med ägg och skär några skåror i rullen sen in i ugnen på 225 grader i 25-30 min.
Ta ut och låt vila ca 10 min och skär sen upp den i skivor.

Vi serverade den med potatisgratäng, sallad, beasås och svampsås på champinjoner till mig:-)

Till efterrätt blev det Yasmines favvo, vitchoklad pannacotta med syrliga bär till.

Vi hade paltkoma flera timmar efter men det var det värt med tanke på hur gott det var. Det bästa är att det finns rester kvar till lunchen idag också;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela