Livet på landet

Mina åsikter

Publicerad 2014-01-19 14:04:13 i Allmänt,

Orättvisor i världen är nåt som jag har väldigt svårt att hantera och som gör mig otroligt upprörd och förbannad. Det tillsammans med barn och djur som far illa är det absolut värsta jag vet. Det kokar inom mig när jag hör eller läser om sånt! Vilka vidriga människor det finns!
Jag skulle mer än gärna ha som jobb att utrota dessa vider från jordens yta!
Det finns aldrig några förmildrande omständigheter för att bete sig illa mot djur eller barn.

Vissa försvarar tex våldtäktsmän med att de kommer från svåra förhållanden, att de har sett och varit med om hemska saker själva. Som om det skulle ge den personen rätt att förstöra en annan människas liv på vidrigaste tänkbara sätt bara därför!
Eller de som försvarar djurplågeri med att de har en jobbig period, att de mår psykiskt dåligt. Som om det skulle ge någon rätten att plåga en levande varelse.
Barn i en familj som blir olika behandlade av föräldrarna är också sånt som får mig att tända på alla cylindrar.
Att ge sig på ett barn eller ett djur är bland det fegaste man kan göra!

Jag blir upprörd varje gång jag läser nyheterna om alla empatilösa, egoistiska äckel det finns i världen.
Samtidigt finns det hopp om mänskligheten när man ser att det finns många som kämpar för rättvisa och hjälper sina medmänniskor.

I dessa ämnen finns enligt mig inga gråzoner, det är svart eller vitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela