Livet på landet

Otur

Publicerad 2014-02-08 17:09:02 i Allmänt,

Jag och Yasmine var ute och körde skoter idag, vi hade inte tänkt åkt så långt men eftersom vi inte hade nåt bättre för oss så tänkte jag att vi kunde ta en lite längre tur.
När vi åkt en bit kom jag på att jag inte hade mobilen med mig men tänkte att det ska väl inte spela någon roll.
När vi var mitt inne i skogen där det var helt okört så hör jag att skotern börjar gå dåligt. Enda tanken är snälla låt den hålla tills vi kommer hem! Precis när vi kommer ut på en plogad väg så lägger den av och går inte att starta igen så det var bara att lämna skotern och börja gå hemåt. Vi fick gå 2-3km men fullt skoterklädd så kändes det mer som 1 mil! Det var ju en himla tur att vi iaf tog oss ut på vägen och att den var plogad för det brukar den nästan aldrig vara annars. Att plumsa i blötsnö hade inte varit kul!
Pappa och Andreas fick bogsera hem den med pappas skoter och nu håller de på och skruvar med den för att se vad som är fel.

Eftersom vi ansträngt oss och gjort av med massa kalorier idag så tyckte vi att vi var värda nåt gott så vi bakade en kladdkaka:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela