Livet på landet

Dags att ta sig i kragen

Publicerad 2014-02-16 08:49:28 i Allmänt,

Den här vintern har tärt väldigt mycket på mig. Man har knappt kunnat varit ute en endaste dag då det endera har varit svinhalt eller så blåser det och regnar alt snöar blötsnö.
Vi är en riktig vinterfamilj som älskar att vara ute i snön och leka, grilla korv och åka på skoterutflykter och de gånger vi har kunnat gjort det i år går att räkna på en hand. Det tillsammans med gravidhormoner och känslan av att vara sviken har gjort att jag har känt mig riktigt låg på sista tiden. Att kroppen dessutom säger ifrån ordentligt så jag knappt orkar med att göra något har inte gjort saken bättre.
Den här veckan bestämde jag mig för att jag måste vända denna nedåtgående spiral då jag absolut inte vill känna så här nå längre. Väder och andra människor kan jag inte göra något åt men jag har iaf kontroll över att ändra mig själv och efter ett fint samtal med en vän på jobbet som också är i en liknande situation så bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Att komma igång och röra på mig är det första jag ska ta tag i och klarar jag bara en kilometers promenad eller nån km på cykeln så är det iaf bättre än ingenting alls!
Jag ska även ta hand om mig själv bättre och göra manikyr och pedikyr så jag känner mig lite finare.
Jag ska sluta racka ner på mig själv för de saker jag inte klarar av att göra för tillfället och istället tänka på vilket litet mirakel jag bär på och att om några månader får vi äntligen ses och vår familj får ännu en person att älska.
Jag ska tänka på vilken underbar familj jag har som finns där för mig och stöttar mig. Vad vore jag utan er!

Bara att skriva detta gjorde mig på bättre humör:-)
Nu ska vi äta frukost och ta tag i dagen och göra det bästa möjliga av den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela