Livet på landet

Linkride

Publicerad 2014-04-04 10:26:35 i Allmänt,

Idag känner jag mig rätt så mörbultad efter gårdagens linkride, men det var kul att se kurirernas vardag och terminalen.
Strax före 4:30 igår morse lämnade vi Ljusdal. Vi var framme på Arlanda runt åtta och nio åkte vi iväg med kurirerna. Jag fick en lite lugnare rutt med färre stopp men det känner på att klättra i och ur lastbilen en hel dag så jag har ont i större delen av kroppen idag.
Det var kul att få åka runt och se olika delar av Stockholms förorter och spana på hus. Kuriren var trevlig och det var ju tur för det skulle ha varit lite jobbigt att sitta i en bil en hel dag med nån otrevlig prick.
Jag var hemma igen vid tio på kvällen och då blev det raka vägen till sängen där jag däckade relativt snabbt.
Det var så skönt att få ta av sig skor och kläder från min vattenfyllda kropp!

Det bästa av allt är att jag är ledig idag eftersom det blir en så lång dag när man åker iväg. Jag sov ända till halv tio idag men det var välbehövligt.
Nu ska jag städa lite inne och även försöka städa ur volvon innan jag hämtar Yasmine och Elvira på skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela