Livet på landet

Svullardag

Publicerad 2013-09-07 07:53:47 i Allmänt,

Igår inledde jag och Yasmine vår tjejhelg med att äta nachos och chokladpudding, två av Yasmines favoriter. Sen blev det snacks och godis till fångarna på fortet. Fortsätter vi så här så har jag väl gått upp 5kg innan helgen är slut, men vad gör man inte för sin dotter;-) Jag får väl offra mig:-)
Idag blir det nog en sväng i svampskogen med Emma och barn. Hoppas vi hittar massa kantareller så jag kan fylla på i frysen. Tror jag bara har en påse kvar nu och så kan man ju inte ha det.

Jag köpte ett skrivbord på Köp och sälj igår så det ska hämtas idag eller imorgon. Nästa helg ska vi göra om Yasmines rum som en födelsedagspresent och då kommer skrivbordet passa perfekt där. Rummet kommer gå i svart och vitt sen får hon själv bestämma vilka färger hon vill ha på textilier. Hon kommer vara hos mormor hela helgen då vi sagt att vi ska till Gävle och handla presenter till henne. Tror nog hon kommer bli riktigt överraskad när hon kommer hem på söndag:-)

Idag lutar det åt att vi beställer kinamat till middag, en annan av Yasmines favoriter. Men först ska vi ta och kliva upp och göra frukost. Sen ska jag se om jag kan lura med Yasmine på en loppisrunda:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela