Livet på landet

Ont i magen

Publicerad 2013-09-10 11:25:36 i Allmänt,

Idag ligger jag hemma med illamående och magsmärtor=(
Har mått illa till och från i flera dagar nu och igår på jobbet hade jag jätteont i magen. Jag härdade iaf ut hela dagen och hoppades att det skulle ge med sig men på kvällen fick jag ännu ondare och det var inge bättre i morse heller.
Nu känns det som det börjar ge med sig, så imorgon ska jag nog kunna jobba igen.
Vi har så bra sjukanmälningssystem på jobbet. Man ringer till en telefonsvarare och knappar in sina uppgifter och sen några timmar senare så ringer en sköterska upp och ger tips och råd. Hon misstänkte precis som jag att det kan vara magkatarr. Jag hade det för några år sedan och känner igen känslan. Jag ska be Andreas handla med sig någon magmedicin på vägen hem så blir det nog bra sen. Om det inte gått över på några dagar tyckte hon jag skulle åka på sjukhuset och kolla upp det.
 
Jag har ju inte tid att bara sjuk nu. På fredag drar vi igång med vårt födelsedagsrenoverings projekt i Yasmines rum så vi kommer att ha fullt upp hela helgen, Var in på Colorama igår och hittade en jättefin blå färg som vi ska måla kontorstolen, krukor och byrån med. Yasmines älsklingsfärger är blå och grön och jag har luskat lite och kommit fram till vilken blånyans hon tycker bäst om och hoppas att det blev rätt=)
Det ska bli så spännande att se hennes reaktion på söndag när hon kommer hem=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela