Livet på landet

Pysseldag

Publicerad 2013-10-26 14:20:17 i Allmänt,

Inget roligt uteväder idag så då blir det innepyssel istället. Vi har karvat till en pumpagubbe som ska få lysa upp på bron ikväll:-)

In action


På spisen har jag revbensspjäll på långkok som ska marineras och ätas ikväll tillsammans med massa annat gott.
Försöker fundera ut vad kvällens efterrätt ska bli. De senaste lördagarna har vi testat lite nya efterrätter men jag har inte hunnit kolla ut någon tills ikväll. Ska googla lite.
Passade även på att ta till vara på pumpakärnorna och saltade och rostade dem i ugnen. Ska baka fröknäcke lite senare och då använder man bla pumpakärnor.

Känner jag mig lite rastlös men vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Kanske ska ta en promenad med hundarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela