Livet på landet

Matkasse

Publicerad 2013-11-20 19:03:00 i Allmänt,

Är med i en fb grupp som heter Matkassen och blir bedrövad av hur många människor i Sverige som lever i fattigdom och vissa dagar inte ens har mat på bordet. Jag har inbillat mig att ingen i Sverige ska behöva svälta men när man ser ärende efter ärende där, ofta ensamstående mammor, behöver hjälp med mat och kläder för att de står helt utan skyddsnät. De hamnar i kläm mellan olika myndigheter och får ingen hjälp. Det värmer även i hjärtat att se hur många privatpersoner som är villiga att hjälpa dessa människor och de flesta ärenden är lösta inom några timmar tack vare godhjärtade människor.
Jag håller utkik efter ärenden där någon i närheten behöver hjälp men än så länge har det mest varit på orter långt bort.
Jag tycker det är en fantastisk idé av de eldsjälar som dragit igång sidan och jobbare ideellt med detta dygnet runt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela