Livet på landet

Hundtvätt

Publicerad 2013-11-01 14:55:44 i Allmänt,

Den här dagen började med ett träningspass. Efter att vi ätit frukost åkte jag och Yasmine iväg på gymmet. Precis när jag hade bytt om så började jag stört blöda näsblod så hela träningspasset hade jag äcklig blodsmak i munnen:-( Yasmine var jätte duktig och körde uppvärming och styrka precis som jag. Efteråt lade vi oss en stund i massagestolarna och slappade.

När vi kom hem så fick hundarna sig en varsin dusch så de är rena och fina inför helgen.
Det är inte bara att tvätta två stora hundar. Efter att man lyckats släppa in dem i badrummet och tvättat dem (tar ca 20 min per hund) så har man hyfsat ont i ryggen. Sen ska man snabbt försöka få ut dem på bron innan de hinner ruska av sig inomhus, vilket jag misslyckades med båda hundarna idag. Sen ska man själv och badrummet saneras från hår, alla handdukar tvättas och halva huset torkas tort. Sen får man stå ut med att det luktar blöthund i minst ett dygn efteråt och när de har torkat ska man dammsuga upp ca 1 kg hår som ligger över hela huset.
Tur att de är så jäkla söta och goa:-)

Jag skjutsade nyss Yasmine till en kompis och sen var jag och Mirre in på köpingen.
Nu tänker jag lägga mig på soffan och bara slappa ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela