Livet på landet

Sommar

Publicerad 2013-05-15 20:03:13 i

Nu känns det verkligen att sommaren är på väg!

Igår klippte jag gräsmattan för första gången i år och idag har vi sått frön i växthuset och pallkragarna. Nu är det bara att vänta på att få skörda.
Vi har sått morötter, rädisor, brytbönor, timjan, basilika och olika sorters sallad.
Jag blev så glad när jag hittade ekologiska fröer. Jag försöker att handla så mycket ekologiskt som möjligt och undvika tillsatser och E-ämnen. Jag tror att sånt skit samt besprutning är en stor bidragande orsak till bla cancer.
Tyvärr är det så gott som omöjligt att helt undvika det men man kan iaf försöka att ta bort så mycket som möjligt genom att använda bättre alternativ.

Det känns så lyxigt att bara kunna gå ut i trädgården och hämta grönsaker och bär. Vi ska göra ett nytt försök med lite fruktträd, de vi hade förut gnagde sorkarna sönder förra vintern:-(
Jag vill ha äppelträd och körsbärsträd. Får se om det blir i år eller nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela