Livet på landet

Livet på landet

Publicerad 2013-07-24 21:58:39 i Allmänt,

Idag har jag faktiskt suttit och solat några timmar. Inte i sträck men ändå en stor bedrift av ADHD Nette! Och för första gången i år så har jag blivit lite röd. Annars har jag varit duktig och smörjt in mig under hela sommaren men idag snålade jag med solkrämen plus att det blev några timmar när solen tar som mest. Inte bra.

På kvällssidan, när det blivit lite svalare, tog jag och Andreas en joggingtur och det känns mycket bättre att ha någon att springa med så tävlingsinstinkten kommer fram och jag tar i lite extra. Den här gången gick jag bara en liten bit uppför en backe sen sprang jag resten.

Vi började på att städa ur växthuset och gräva ut gruset som ligger där nu så jag kan lägga stenplattor där istället. Jag hoppas plattorna vi har räcker då behöver vi bara köpa en markduk så har vi resten av materialet.
När Andreas bar ut grejerna så hittade vi en död ödla utan svans så antagligen var det svansen som jag såg sprattla omkring i växthuset sist jag städade där inne. Skönt att det inte var en orm iaf! Nu kanske jag inte kommer vara lika rädd när jag går in dit.

Efter joggingrundan tog jag och Yasmine cyklarna och åkte och plockade smultron som vi trädde upp på strå och tog med hem och mumsade i oss.

Det är sånna stunder som jag älskar hur vi bor lite extra mycket! Så underbart att kunna göra sånt när man känner för det.

Livet på landet med min familj är det jag vill ha♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela