Livet på landet

Suck!

Publicerad 2013-12-22 10:11:29 i Allmänt,

Har nog lite magsjuka de light då jag mår extra mycket illa och det låter som världskrig i magen. Har som tur är sluppit både kräkas och dålig mage. Istället har jag åkt på förkylning och näsan rinner och det känns som bomull i huvudet:-(

Vädret ute är helt bedrövligt, det känns som regnhelvetet inte kommer ge sig förrens det utrotat varje liten snöflinga!
Upptäckte imorse att julskinkan jag gjorde var rå inuti så det är bara att åka och köpa en ny, färdigkokt den här gången då vår stektermometer bevisligen inte går att lita på!
Nu känner jag mig orolig att jag ska bli dålig av de bitar ofärdig skinka jag hann få i mig. Inte för min skull utan för ärtans(bebisen) skull.

Nä nu har jag gnällt av mig till tillräckligt! Långt där inne finns fortfarande lite julkänsla kvar och jag tänker göra mitt bästa för att ta fram den.
Det finns så mycket mer att glädjas åt än att vara sur över men med lite extra hormoner så är det lätt att humöret svänger upp och ner. Vädret runt jul är dessutom något som påverkar mig otroligt mycket. Jag bryr mig inte om det regnar större delen av sommaren eller blir deppig när hösten kommer men är det ingen snö till jul så sjunker mitt humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela