Livet på landet

Dan före dopparedan

Publicerad 2013-12-23 06:53:51 i Allmänt,

Blev ju som väntat en sjukdag idag då jag inte känner mig nå pigg och det känns taskigt mot mina arbetskamrater att komma dit och smitta ner dem så här innan jul.
Det positiva är att jag inte känner av nån magsjuka utan bara är förkyld, och det är jag mycket hellre.
Vi får hjälpas åt allihop imorgon så löser det sig. Idag ska jag bara plocka upp mat i från frysen och sen ska jag spela julsånger och titta på julfilmer hela dagen!
Jag SKA lyckas få fram julkänslan på ett eller annat sätt!
Det känns skönt att vi har varit ute i god tid och förberett allting så det inte är så mycket kvar att göra.
En liten snabbstädning och röka lite fisk är det enda som återstår.


Tänk om det kunde se ut så här ute nu. Allt skulle kännas betydligt mycket bättre då. Jag tror aldrig jag har varit med om sämre julväder än vi har nu.

Yasmine ligger och sover än men jag tror att jag ska smyga ner och lägga mig på soffan och tända lite ljus och titta på julkalendern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela