Livet på landet

En härlig helg

Publicerad 2013-08-25 22:01:31 i Allmänt,

Den här helgen har gått i full fart och har spenderats med släkt och fina vänner.
På fredag grillade vi med mamma, Hans-Olof och André. Vi satt ute på altanen hela kvällen och åt, drack och hade det mysigt.

På lördagmorgon åkte Andreas iväg och hjälpte P-Å att lägga tak. Själv klippte jag gräs, tvättade och donade på här hemma. Pappa kom och kapade ved så jag hjälpte honom med det och vi hade en fin dag tillsammans.
När jag skulle gå in och fixa lunch kände jag den vidrigaste stank jag någonsin har kännt! Loke stod inne och åt och var täckt av något rosaaktigt äckel. Han måste ha hittat nåt kadaver son han rullat sig i. Det var bara att ta fram slangen och tvätta honom. Efter tredje schamponeringen lyckades jag få bort lukten. När jag ändå höll på så fick Freja sig en dusch hon med.

På eftermiddagen åkte jag och Yasmine också till Emma och P-Å där de bjöd på grillat och trevligt sällskap. Barnen och karlarna tog sig ett dopp från deras brygga men jag Emma och hundarna nöjde oss med att kolla på:-)
Viktor följde med oss hem och sov över och idag har vi varit en sväng på stranden och sen var vi ut och åt och avslutade med ett biobesök.

Känner mig nöjd med helgen och välkomnar en ny vecka. Nu blir det sova för jag orkar inte hålla ögonen öppna mycket längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela