Livet på landet

Skördetider

Publicerad 2012-09-04 21:22:50 i Allmänt,

I söndags hade jag en liten skördedag då jag plockade in alla tomater från växthuset och lade dem i solen i fönstret så de får mogna.
Jag plockade även in lite mer rabarber och idag har jag gjort en ny sats av rabarbermarmeladen och även provat att göra en rabarberkaka med mandelmassetäcke. Den blev riktigt god men jag skulle haft den inne i ugnen lite längre för den var rinnig i mitten. Fast efter några timmar i kylskåpet när den fått stelna lite så kommer den nog att bli bättre.
 
Jag har fortfarande ont i handleden efter att jag skar mig. Såret är nästan borta men det värker fortfarande i armen vid vissa rörelser eller om jag kommer åt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela