Livet på landet

Otursvecka

Publicerad 2012-09-02 13:29:00 i Allmänt,

Den här veckan har varit riktigt otursdrabbad.
I torsdags när jag skulle torka kaklet i köket så stod det en kniv i diskstället som jag lyckade hacka fast i handleden.
Jag kände att det stack till och när jag rycker iväg handen så satt kniven fast i handleden!
Jag kände att det svartnade för ögonen och började må jätte illa men efter några minuter på toa golvet så gick det över. Om nån bara pekar mig på handleden så skriker jag rakt ut i vanliga fall så att få en kniv där var lite mer än vad mitt psyke klarade av=)
Som tur var blödde det inte speciellt mycket, antagligen för att det blev ett sticksår så det var mer djupt än brett.
Såret har redan läkt ihop och nu är det bara ett litet märke kvar däremot gör det fortfarande ont om jag lyfter nåt tungt med den handen.
 
På fredag fortsatte oturen...
När jag kom hem från jobbet och skulle släppa ut hundarna från hundgården såg jag att Loke hade tuggat/rivit sönder halva isoleringen på dörren in till deras hus och det var blod lite här och var. När jag kollade honom var har skinflådd på nosen och ena klon var bruten så den stog rakt ut och hela pulpan var framme.
Ringde till veterinären och fick en tid direkt. Väl där så sövde de ner honom och drog bort klon, lade ett bandage och sen var det klart. 1740kr tog de för det! Det är ju helt otroligt hur de kan ta så mycket betalt för nåt som tog max 10 min! Med facit i hand så hade jag lika gärna kunnart gjort det själv för klon satt jättelöst men man vill ju ändå att en veterinär ska kolla på det så man inte gör nåt tok.
 
Nu har han iaf ett bandage runt tassen och haltar omkring här hemma. Det ska bytas varannan dag i ca en veckas tid. Jag lyckade få av det nyss så han får lufta lite men jag vet inte hur det ska gå att få på ett nytt bandage för han gnydde och pep väldigt mycket när jag tog av bandaget och när jag försökte tvätta där.
 
Vi vet inte vad han fick för tokryck när han rev sönder isoleringen men vi misstänker att det har varit nåt djur utanför hundgården.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela