Livet på landet

Semesterplanering

Publicerad 2012-05-20 16:31:31 i Allmänt,

Vi trotsade regnet och åkte på barnensdag i parken idag. Jag, Yasmine och Jon mötte upp Linda och Maximus där.
Yasmine börjar nog bli lite för stor för det men det är ändå roligt att de ordnar med lite evenemang för barnen. Att det mesta dessutom är gratis är ju jättebra så alla barn kan vara med=)
Som vanligt var kön till ponnyridningen alldeles för lång. Tänker inte stå och vänta över en timme för nån minuts ridning, speicellt inte med tanke på att grannen har häst som Yasmine får rida på när hon vill. Som tur är så var inte Yasmine heller sugen på att köa så länge.
Barnen fiskade i fiskdammen, åt glass och kollade på polis- och brandbilen sen lyssnade vi på småstjärnorna, det är så gulligt när barnen sjunger.

Jag håller på att planerar vad vi ska hitta på i sommar när man har semester.
Än så länge har vi Furuvik inbokat i slutet av juli. Det blir jag, Emma och Linda som åker och campar i två dagar med barnen=)
En resa till Stockholm ska det också bli, då åker vi hela familjen. Vi ska kolla om Andreas syrra vill bytlånas boende annars blir det hotell. Har hittat ett perfekt hotell i Solna som ligger i Skandinaviens största shoppingcentrum=) Jippi!!! Dessutom har jag en kompis som bor i Solna så då har man nära till henne med. Det tar bara 9 minuter in till Stockholm därifrån och tunnelbanan var alldeles i närheten. Shopping och Grönan står på agendan.
Skulle även vilja åka till Umeå och hälsa på Linda. Det hoppas jag att vi kan boka in i början av augusti.
Sen räcker det med resor, vi ska ju hinna med allt här hemma med samt ha semester och bara slappa=)

Nu ska jag gå och skölja ur färgen ur håret.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-05-21 09:39:29

Då hoppas vi på att ni kommer upp på kaffe när ni e på väg till/från furuvik i juli ;) ...hihih så lustigt det känns!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela