Livet på landet

Jäkla pollen!

Publicerad 2012-05-13 14:50:19 i Allmänt,

Känner mig helt tömd på energi och det känns som nån har proppat bomull i huvudet på mig=(
De sista tre åren har jag börjat känns av pollen och blir alltid lika trött och orkeslös.
Nu hoppas jag att det snart är över så jag kan få tillbaka min energi.

Jag och en kompis har en utmaning att vi ska komma igång och börja motionera mer.
Jag ska ta ner motionscykeln till nedervåningen och börja ställa klockan 15 min tidigare på morgonen så jag hinner cykla några kilometer, ca 3-5km till att börja med. Jag vet att jag kommer ha sjukt svårt att ta mig upp men nu blir det till att ta sig i kragen, jag vet ju att jag mår så mycket bättre efteråt.
Vi ska dessutom ta oss ut och jogga, minst två dagar i veckan vill jag iaf hinna med. Jag joggade upp till vägen och tillbaka idag, inte långt men man måste börja nånstans=)

Jag vill verkligen gå ner 5 kilo till midsommar och vet att jag klarar det om jag bara kämpar på.
Jag har stått stilla i vikten (till och med gått upp) alldeles förlänge nu, dags för ett nytt ryck!

Jag fortsätter med modifast till lunch på jobbet och sen till middag blir det LC diet, jag plockar bort så mycket kolhydrater som möjligt och äter mest protein och grönsaker. Till frukost blir det endera havregtynsgröt eller äggröra.
Har man familj och heltidsjobb så är det svårt att hinna med att planera och laga massa olika rätter därför tycker jag det är lättast när man kan äta samma som familjen, bara plocka bort kolhydraterna och ersätta med nyttigare alternativ. Det ska vara så lätt som möjligt så man inte tappar inspirationen=)

Jag kommer däremot aldrig slaviskt att följa någon diet, blir man bortbjuden på mat eller vill äta nåt extra gott ibland så kommer jag att göra det. Man ska njuta av livet också!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-05-15 08:57:48

Tack fina du!! Även du är grym Nette!! Du har ju hållet fast vid detta länge nu! Du kommer klara ditt nya mål garanterat! Vi peppar varann! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela