Livet på landet

Vår= lera och hästskit

Publicerad 2012-03-21 13:22:23 i Allmänt,

Vi blev hemma idag jag och lillfröken.
Hon har hostat större delen av natten och imorse var hon alldeles varm och svettig och hade ont i halsen och huvudet=(
Nu under dagen har hon varit relativt pigg men hon börjar hosta om hon anstränger sig.
Det är så svårt att veta om man ska vara hemma eller inte både när man själv och barnen är "halvsjuka". Ofta är det för ansträngande att vara en hel dag på skola eller jobb men man känner sig ändå för frisk för att vara hemma. Svårt att veta hur man ska göra speciellt när det gäller barnen, man vet ju inte hur de känner sig.

Som det verkar nu så blir det nog skola och jobb imorgon men vi får om hon får sova nåt i natt.


Usch vad jobbig jag tycker den här årstiden är med allt skit och sand som dras in hela tiden. Blir inte bättre av att man har två hundar som lämnar leriga spår efter sig och rullar sig i hästskiten som smält fram.

Blev till att dra ut slangen och duscha Freja nu på förmiddagen efter att hon hade hittat nån härlig hästbajs att rulla sig i>(
Tur iaf att det var så pass varmt så jag kunde ducha av henne ute.
Mindre tursamt var det när jag kom in i badrummet (jag kopplar trädgårdsslangen från duschen) och upptäckte att det var ett hål i slangen som stått och sprutat ut vatten över halva badrummet samt min nytvättade, nästan torra tvätt=( Bara att börja torka och köra om tvätten.

Nu längtar jag tills det torkar upp ute som man slipper skura golven var och varannan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela