Livet på landet

Lördag

Publicerad 2012-06-02 15:19:47 i Allmänt,

Igår målade jag klart pallkragarna och blomlådan och de blev så fina, svart laserade. Jag var även till pappa och grävde upp några ormbunksplantor som jag planterade i nya blomlandet. Nu är det bara att vänta på att de tar sig ordentligt så kommer det att bli jätte fint. 

Pallkragarna står på plats bredvid växthuset och väntar på att fyllas med jord sen ska det planters potatis och morötter däri.

Jag har hunnit med mycket trädgårdsarbete redan och ändå är det bara andra dagen av sommaren=)
Börjar på att arta sig även i vår tidigare riktigt trista trädgård. Än är det mycket kvar som ska fixas innan jag känner mig nöjd men det är iaf skönt att vara en bit på väg.

Ikväll blir det tjejmiddag på obestämt ställe. Får se vart vi hamnar till slut=)
Frida och Johanna är hemma i Ljusdal i helgen så vi ska träffas och käka nåt gott och umgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela