Livet på landet

Grrrrrr!!!

Publicerad 2012-06-15 20:29:43 i Allmänt,

Usch vad arg jag är!
Laddade över bilderna från Yasmines skolavslutning och allihop är förstörda!
Det är massa cerisfärgade prickar överallt på bilderna=( Knäppte massor av fina kort på henne men inte ett enda blev normalt.
Det har varit sådär förut nån gång också men då har det bara blivit nån lite prick här och där men nu var det verkligen överallt. Förstår inte vad det kan vara. Måste prata med nån som kan kameror så de får kolla på den.
Känns inte så kul att knäppa kort med den nu om bilderna ändå blir förstörda.

Lägger upp några kort iaf så ni får se.







Nu är det iaf sommarlov för lillfröken och hon kommer att få vara ledig hela sommarlovet.
Andreas är ledig åtta veckor och började sin semester i måndags och sen har jag sex veckors semester, två veckor har vi tillsammans så vi kan hitta på nåt hela familjen.

Det vi har inplanerat är en resa till Stockholm och gå på Grönan, Furuvik och ev en resa till Umeå. Sen kommer förhoppningsvis solen så det blir lata dagar på stranden och massa annat kul.

Vi har påbörjat projekt trädäck och håller på och planerar för fullt. Imorgon ska PJ komma hit och flytta iväg tallarna som vi har tagit ner sen är det bara att börja och gräva och gjuta plintar till trädäcket.
Sitter hela kvällarna och kollar på insiprationsbilder på styleroom.se. Det finns så himla mycket fint man kan göra.
Jag och Linda var på Rusta och Jysk idag och jag har kollat ut massa fina saker som jag vill handla och piffa trädäcket med. Handlade lite färggranna grejer som jag ska ha på den inglasade altanen. Känner att jag vill ha massor av färger där.
Imorgon tänkte jag skura altanen så jag kan fixa iordning där.

Kan även berätta att fast jag inte skriver så mycket om vikten nuförtiden så kämpar jag fortfarande på och nu är jag nere i 78kg igen. Fick ju ett litet bakslag efter påsk och gick upp till 80 igen men nu de sista två veckorna har jag tappat 2 kg. Var lite retfullt för jag hade som mål att komma under 78kg tills idag men imorse stod vågen på 78.0. Men självklart är jag nöjd iaf. Hade ju velat gått ner till 75 kg till midsommar men det blir svårt så nu siktar jag på 21 juli istället då vi ska på bröllop. Det ska jag kunna fixa. Efter det är det bara 5 kg kvar till mitt mål=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela