Livet på landet

Bästa hundborsten

Publicerad 2012-06-17 16:02:32 i Allmänt,

Nu är äntligen altanen färdigstädad och uppiffad. Det blev riktigt bra och mysigare än det var innan så nu kanske vi kommer att utnyttja den lite mer.
Jag provade att knäppa kort men det är fortfarande massa rosa prickar överallt i bilderna så det blir tyvärr inga bilder just nu. Har försökt att göra rent det jag kan men det blir ändå inte bättre. Måste lämna in den så nån får kolla upp vad det är.

Har även varit iväg på Granngården och handlat lite mer blommor. Jag börjar bli stammis där, är dit minst 1-2 gånger i veckan=)

Det blev hänglobelia till nybyggda rabatten, två luktpioner till ett annat land samt lite blandade blommor, som jag inte kommer ihåg vad de heter, som jag satte i krukor på altanen.
Köpte även en hundborste som fungerade helt suveränt på Loke. Håren bara rasade av när jag borstade honom. Han lossar hår året runt och hur mycket man än dammsuger så är det alltid Lokehår överallt men ändå så har man inte fått bort just nå hår när man har borstat honom med vanliga hundborstar/kammar. Men äntligen så kanske jag kan få ett slut på allt hårande.

Den fungerade bra på Freja med men på henne funkar även vanliga borstar och nu har hon tappat så gott som all vinterpäls, sen hårar hon nästan inget förrens till vintern när det är dags för pälsbyte igen. Mycket bättre med tikar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela