Livet på landet

Rabarber

Publicerad 2012-07-28 21:12:01 i Allmänt,

Måste börja med att säga att rabarermarmeladen jag gjorde tidigare i veckan blev otroligt god!
Här hittar ni receptet om ni är sugna på att prova själva. Jag tog vaniljsocker istället för vaniljstång och hade i lite mer citronjuice.
Rabarberchutneyn blev inte heller så tokig och var god att äta till grillat kött. Det receptet hittar ni här. Även här inprovicerade jag lite eftersom jag inte hade alla ingredienser hemma. Jag hade i sambal oelek istället för chili och rödvin och äppelcidervinäger istället för rödvinsvinäger.
Ska nog göra en till satts av rabarbermarmeladen och ha som gå-bort-presenter=)
 
Idag har vi varit ut på en ridtur tillsammans med Sigge och Lotar.
Yasmine red på Turbo och jag gick/sprang bredvid. Bra för att träna flåset=)
Sen var det bara hem och duscha och vidare in på köpingen där vi var på postplan och lyssnade på lokala talanger som uppträdde och åt grilltallrik.
 
Har börjat lite smått att packa inför Furuviksresan på måndag. Jag, Emma och Linda åker med barnen och blir borta i tre dagar=)
Andreas börjar jobba på måndag, stackarn. Usch det är verkligen inge roligt den där första dagen efter semestern. Då brukar man ha riktig söndagsångest. Men bara man har jobbat nån timme så brukar det kännas bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela