Livet på landet

Fixelifix

Publicerad 2012-01-22 15:03:47 i Allmänt,

Yasmine har kompis här hemma idag och vi har varit ute och lekt i snön och skottat på förmiddagen. Nu är de ute och åker skoter med moffen och jag har varit i fixartagen. Har sytt ett skynke att hänga framför skrivbordet och ett nytt överdrag till korgstolen. Har även tapetserat några papplådor så nu börjar det att bli lite ordning inne på kontoret=)

Andreas är iväg med några kompisar och åker skoter så just nu är det bara jag (och djuren) hemma. Alldeles tyst och lugnt.

Jag har suttit och kollat igenom Pandur katalogen och jag vill ha ALLT i den! Gud vad mycket fina saker man kan göra! Synd att det mesta är ganska dyrt men om jag vore miljonär skulle jag nog beställa hela sortimentet=)
Det finns massor av fina saker att dekorera cupcakes med som jag skulle vilja ha. Scrapbookinggrejer, göra egna tvålar, slå in fina presenter, måla på textilier, göra egna ljus mm mm. VILL HA!!!

Fick lite ideér om att man kan smycka mobilen som jag funderar på om jag ska prova. Har ju lite grejer hemma.

Jag har kommit in i en pyssla och fixa period igen och nu håller jag på att fundera på hur jag vill ha det i hallen/vardagsrummet på övervåningen. Det är bara det rummet kvar där uppe nu så har vi gjort om hela övervåningen (igen). Vi målade ju och fixade iordning när vi flyttade in men taket är inte målat och golvet har vi inte heller gjort nåt åt. Jag vill lägga in nytt golv där med så man slipper det fula trägolvet vi har nu.
Får se vad det blir.

Nu kom barnen hem så nu är det slut på lugnet;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela