Livet på landet

Så stolt över mig själv!

Publicerad 2012-01-28 14:44:24 i Allmänt,

Tjoho!!! I morse när jag vägde mig hade jag gått ner 0,8kg till så jag klarade det den här veckan=)

Vad fjantig man är egentligen som inte vill skriva ut sin vikt, som att det har någon betydelse egentligen. Det spelar ju ingen roll om jag säger att jag väger 90 eller 70kg jag ser ju ändå likadan ut. Man blir ju inte smalare bara för att man säger att man väger mindre. Vikten är bara en siffra verkligheten ljuger inte!

Så nu kan jag avslöja att när jag började min viktkamp i oktober så var jag uppe i 89,5kg och så mycket har jag aldrig vägt förut, förutom när jag var gravid då vägde jag strax över 90 som mest. Idag stod vågen på 79,9kg och jag har alltså äntligen kommit under 80 strecket=)
Det är konstigt hur man funkar men när jag ställde mig på vågen i morse och såg att jag kommit under 80kg så kände jag mig plötsligt minst tio kilo lättare än jag gjorde dagen innan. Det är ju som sagt bara siffror men det känns så förbannat skönt ändå!

Mitt nästa mål är att ha kommit ner till 75kg innan påsk och sen är det slut målet på 70kg till sommaren.
70 kilo har varit en vikt som jag har trivts med tidigare så därför har jag satt den som mål. Sen får jag se när jag kommer dit om jag kanske känner att jag vill gå ner lite till.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-01-29 11:53:23

Du är duktig kusin!! Konstigt att det är så känsligt det där med hur mycket man väger. Kommer ihåg när jag för 4 år sedan bodde i kollektiv och vi var 3 tjejer som vägde nästan lika mycket (+/- ett par kilo bara) och vi såg heeeelt olika ut. BMI borde också skrotas!! KRAM!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela