Livet på landet

Äntligen bilder!

Publicerad 2012-01-09 18:23:04 i Allmänt,

Nu har man gjort första riktiga arbetspasset efter två veckors ledighet. Var lite segt att ta sig upp i morse när klockan ringde vid sex men upp kom vi iaf. Jag hade mer än gärna legat kvar i sängen några timmar till.

I lördags kom Linda med familj och hälsade på och vi fick se lilla Sigrid för första gången=)


Gissa om vi blev glada när snön vräkte ner igår morse=) Synd att det inte fortsatte lika hela dagen.


Idag har det verkligen varit underbart vackert väder ute.
Vi har en stor hängbjörk alldeles utanför fönstret på jobbet och den är alldeles vit och frostig och glittrar så det ser ut som det växer diamanter på den.
I love vintern!!!


Nu när helgerna är slut och vardagen börjar igen så är det dags att ta tag i viktnedgången igen.
När jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 1,5kg sen innan jul. Det hoppas jag ha gått ner tills på fredag men jag kommer att mjukstarta lite och bara byta ut lunchen mot modifast till att börja med. Till frukost blir det gröt och idag åt jag middag med familjen.
Ska trappa ner under veckan så till nästa vecka blir det modifast till lunch och middag lika som jag gjorde tidigare. Jag kommer fortsätta att äta vanligt på helgerna.
På onsdag blir vi bjudna på lunch på jobbet så då blir det modifast till middag istället. 

Jag har nu ca 8 kg till mitt första mål som jag vill nå innan påsk.
Efter det har jag 5 kg kvar till mitt slutmål som jag vill nå innan sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela