Livet på landet

Söndag

Publicerad 2012-02-05 10:58:14 i Allmänt,

Lite mildare väder ute idag, ca 17 minus.
 
Det blev rätt så kallt igår kväll. Varje gång vi kollade termometern så hade det sjunkit minst en grad, det kom docka aldrig under 30 strecket. Tror att det hade varit -29,5 som kallast i natt. Vattnet hade iaf frusit när vi vaknade imorse men det har min händig man fixat så nu har vi vatten igen=)

Idag ska vi nog pälsa på oss och vara ute och få lite friskluft. Kanske ta en promenad så man får upp värmen.
Jag blir tokig av att bara sitta inne!
Igår var vi ut en sväng på köpingen och sen ut och hämtade in ved annars var vi mest inne hela dagen. När det väl är helg vill jag passa på att vara ute så mycket som möjligt och få lite friskluft och ladda batterierna.

Igår lagade jag en supergod middag, om jag får skryta lite;-)
Det blev pepparstek med potatisgratäng, rödvinssås, baconlindad sparris, stekt tomat och sallad. Underbart gott!
Jag kände för att laga mat igår och hade helst velat laga en trerätters men vi insåg att det skulle bli lite för mycket.
Till "efterrätt" blev det ost och kex bricka. Inte så bra för min vikt men på helgerna måste man få unna sig lite extra gott;-)

Ikväll är vi bjudna på middag hos mamma=)

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-05 15:23:45

Haha!! Jag åt också pepparstek igår, vad komiskt!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela