Livet på landet

Bästa dagen på hela veckan!

Publicerad 2012-02-10 14:57:06 i Allmänt,

Så var det äntligen helg igen då=) Det man strävar efter hela veckan.

Yasmine ska idag för första gången sova över hos en klasskamrat. Hon har ju sovit borta mycket tidigare men aldrig hos någon kompis men jag tror inte det kommer att bli några problem. Hon skulle följa med direkt efter skolan så åker jag in till dem ikväll med sovväskan så vi får kramas lite;-)
Kompisen bor i Boda så det passar perfekt att svänga förbi där när jag ska till Linda och färga håret och lämna partylite ljus. Linda har på senaste tiden blivit min peronliga hårfärgerska=) Andreas är nog glad över att han slipper hålla på och färga håret på mig.

I tisdags fyllde Loke 5 år och det firade vi med ben, korv och massa annat gott. Om några veckor fyller Freja också och hon blir hela 10år! Min goa gammeltant. Fast gammal verkar hon i direkt, hon är nästan lika pigg som hon alltid varit. Det enda som vittnar om hennes ålder är de gråa håren på nosen=)

Ikväll blir det alltså bara jag och älsklingen hemma så vi får passa på att ha myskväll;-)
Tänkte baka en skink- och ostpaj och sen lite ost och kex efter det. Nåt glas vin/öl slinker nog också ner.
Inte direkt nån jätte fancy fredagsmiddag men paj är alltid gott.

Jag har nästan lyckats skaka av mig de eländiga kilona som jag lyckades dra på mig förra veckan och nu har jag 0,4kg kvar till 80 strecket. Det är helgerna som det är så attans svårt att hålla igen på men mitt mål nu är att iaf inte gå upp nåt under helgerna för jag går ju alltid ned minst 1-2 kg under veckan så om jag kan ta mig i kragen lite bättre så kan jag nå mitt slut mål redan om 10 veckor=)
Sen vet jag ju att det kommer gå lite upp och ner men huvudsaken är att det går mer nedåt i slutänden. Jag har ju fram till sommaren på mig att bli av med de sista 10 kg.

Sen är det ju bara så att jag älskar att laga och äta god mat så bara jag kommit ner några kilon till så ska jag ta tag i motionen på riktigt.
Nån gruppträningsmänniska kommer jag aldrig att bli men promenader och att träna på gym har jag inget emot.
Promenader är det som passar mig allra bäst. Man får motion(plus att raska promenader är den bästa fettförbrännaren), hundarna får motion, man får frisk luft och det är gratis och kan utföras närsomhelst.
Har man dessutom en vän med sig så får man chansen att prata av sig medans man motionerar med=)

Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren och förbereda pajdegen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela