Livet på landet

Skämmabortdag

Publicerad 2012-02-05 21:28:14 i Allmänt,

Jag slapp iaf vara sysslolös idag=)
Vi började med att riva ut våran bardisk och satte dit en bokhylla istället. Det blev lite extra utrymme över så kaninerna har fått en ännu större hage. Nu har de lite att rejsa runt på.
Bardisken har vi tänkt ta bort länge nu eftersom den inte används, den har mest bara stått ivägen.
Nu blev jag dessutom ännu mer sugen på att göra om där uppe. Ska sätta mig ner nån dag och fundera vad man skulle kunna göra däruppe.

Yasmine hade en kompis här så när solen började skina och det blev lite varmare så tvingade jag med dem ut. 
Barnen åkte pulka och fikade oboy och mackor sen ringde vi efter pappa som kom hit med skoterkälken och skjutsade runt oss. Snön sprutade rakt i ansiktet på oss så man fick sig en ansiktspeeling på köpet;-) men det var skitkul ändå=) Pappa roade sig med att slå på alla snötyngda grenar så vi fick ännu mer snö på oss.

Efter den färden så gick vi in och värmde oss.
Jag passade på att ta ett varmt bad med spabehandling, aniktsmask, hårinpackning, fotpeeling och skrubbning. Nu är jag mjuk och len som en barnrumpa=) Tog dessutom och färgade och noppade ögonbrynen så nu är jag fit for fight igen.

Efter det så åkte vi till mamma och blev bjudna på god mat och efterrätt.
En riktigt bra söndag har det varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela